چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از ۲۲ تا ۲۵ شهریور در مهدیه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، جعفر حسینی در جمع خبرنگاران گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان از 22 تا 25 شهریور ماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی بیان کرد: این مسابقات در بخش خواهران در روزهای پنجشنبه و جمعه 22 و 23 شهریور و در بخش برادران در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 شهریور در محل مهدیه امام‌ خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی در خصوص نکات مهم ویژه متسابقین مرحله استانی عنوان کرد: ضرورت دارد متسابقان محترم رأس ساعت مقرر در محل برگزاری مسابقات حضور داشته باشند و بر اساس آیین نامه اجرایی مسابقات در صورتی که دو مرتبه نام متسابق اعلام شود اما وی اعلام حضور نکند، از فهرست مسابقات حذف می‌شود و امکان اجرای وی در زمان دیگری وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد: طبق شیوه نامه اجرایی این دوره از مسابقات، شرکت کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در مرحله استانی باید از ترجمه اجزای 9 و 10 قرآن کریم بر اساس ترجمه استاد حسین انصاریان به صورت حضوری، پیش یا پس از ارائه تلاوت یا پاسخگویی به محفوظات، به دو سوال شفاهی پاسخ دهند. البته شرکت کنندگان رده سنی 12 تا 18 سال از این بخش معاف هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: نمره ترجمه برای تمام شرکت کنندگان 2 می باشد که به جمع کل نمرات شرکت کنندگان رشته‌های قرائت و ترتیل اضافه می‌شود.

وی گفت: شرکت کنندگانی که در آزمون ترجمه، حضور نیابند، علاوه بر کسب نکردن 2 امتیاز ترجمه، یک نمره منفی نیز از سرجمع کل نمره کسر می‌شود. ملاک آزمون ترجمه، فایل بارگذاری شده در سایت ثبت نام مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حسینی تصریح کرد: جدول زمانبندی اجرای متسابقین به تفکیک شیفت (صبح و عصر) در کانال مسابقات قرآن کریم در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/qurankhr درج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha